jueves, 28 de noviembre de 2019

Dia 26 de Novembre de 2019



La classe de hui ha girat entorn al projecte.

Però, què es un projecte? Existeixen diferents definicions:
  • “L’acció d’organitzar i estructurar en un període de temps determinat i en una àrea, sector o àmbit definit, un conjunt d’actuacions i activitats mitjançant unes tècniques i mètodes coneguts, tot utilitzant una sèrie de recursos específics, tant humans com financers, tècnics i materials per tal d’aconseguir uns objectius concrets.”
                    Mille, J.M. Manual bàsic per a l’elaboració de projectes. Útils Pràctics. Ajuntament de                              Barcelona

  • “El projecte és un pla de treball amb caràcter de proposta que concreta els elements necessaris per aconseguir uns objectius desitjables”
                    Pérez Serrano, G. (1993) Elaboración de Projectes Sociales. Casos prácticos.  Narcea
  • “Ordenació d’un conjunt d’activitats que, tot combinant recursos humans, materials, financers i tècnics, es realitzen amb el propòsit d’aconseguir un determinat objectiu o resultat.”

                   Ander-Egg, E.; Aguilar, Mª J. (1997) Cómo elaborar un projecte. Instituto de Ciencias Sociales Aplicadas.

  • “Parlarem de projecte per tal de referir-nos a allò que sobre el paper preveu allò que s’ha d’aconseguir actuant sobre una realitat concreta i com ha d’aconseguir se.”
                   Deltoro, E. (1991) Cómo hacer projectes de animación para trabajar con niños i jóvenes. Trajecte Associats


Partint d’aquestes definicions, resumim un projecte en quatre ítems:

  • Una acció sobre un determinat context o territori.
  •  Amb un nivell de concreció.
  • Amb una durada determinada.
  • Amb uns valors ètic, educatius, filosòfics que el sustenten.




I arribàrem als models de projecte. Existeix una gran varietat d’esquemes per a basar-se a l’hora de fer un projecte. Per eixe motiu, cal adaptar el model en relació al contingut i la naturalesa del projecte.

Ens hem de centrar en la comunicació. És imprescindible que els plans tinguen la capacitat de arribar al públic, de comunicar de manera clara els seus objectius. Per a dur açò a terme, no és necessari que el format siga en paper, també es pot utilitzar suport visual o altres...

En conclusió, per a dur a terme un projecte cal tindre en compte molts factors. Entre ells, la comunicació o publicitat que se li ha de donar per a que es conega. A més, amb l’objectiu de desenvolupar-ho el millor possible, és precís escollir un esquema que s’adapte tant al tema com a la dinàmica del projecte per a que es puguen aprofitar totes les possibilitats.


No hay comentarios:

Publicar un comentario