Dia 17 de Setembre de 2019.
La classe d’avui s’ha encetat, una vegada més, amb la dinàmica de passar-se la energia els uns als altres.
No obstant això, també s’ha posat en pràctica una altra dinàmica grupal. Aquesta consistia en anotar en un globus una mania, un somni i una frase. Així els globus eren llançats a l’aire i cadascú havia de pensar de qui era el globus que havia agafat. Aquesta dinàmica és molt útil per a grups reduïts i s’utilitza per a primers contactes en grups de joves i adolescents.
Posteriorment s’ha dut a terme la reflexió
sobre l’article “La animación sociocultural, un esfuerzo de
animación” de Jose M. Barrado Garcia. Cadascú ha escollit una frase del text que li
ha semblat interessant i ha explicat el perquè.
Ha sigut interessant perquè totes les
qüestions giraven entorn a allò que entenem per cultura. El terme cultura ens
ha acompanyat duran les diverses assignatures que hem cursat al llarg del grau
de treball social i hui ha tornat a sorgir en les seues múltiples dimensions.
- La cultura des de la visió humanista, es pot tindre en compte per a múltiples aspectes però no es considera en l’àmbit de l’animació sociocultural, ja que té a veure amb els coneixements de l’estatus social.
- La cultura des de la visió antropològica (segle XIX) fa referència al conjunt de costums, de maneres de relacionar-se, en definitiva, d’entendre el món que caracteritza un grup humà determinat.
- La cultura com a sector d’activitat, és a dir, que treballa en continguts simbòlics. Aquesta és la que fa referència a les activitats culturals i socioculturals.
En conclusió, la classe ha debatut i ha
considerat que la cultura s’ha convertit en una mercaderia més encara que es
diferencia de les altres perquè a través d’aquesta es transmeten valors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario