Dia 18 d’Octubre de 2019.
“AMB ALTRES ULLS”
La sessió de hui es pot dividir en dues parts.
En primer lloc s’ha projectat un documental
elaborat al col·legi Santiago Apostol, al Cabanyal (València). Aquest mostra un
projecte de fotografia participativa. Es tracta, per tant, d’una fusió entre
projecte social i projecte cultural que parteix de la ciutadania. Els alumnes
d’aquest col·legi queden totalment motivats en aprendre de manera pràctica
l’art de la fotografia amb la finalitat de realitzar una exposició. Són els
propis protagonistes de les fotografies els qui conten la seua realitat i tenen
l’oportunitat de donar-la a conèixer mitjançant l’exposició. A més a més, per a
aquest projecte ha sigut necessari implicar a les famílies. En conclusió,
l’organització ha fet una tasca molt potent, a l’hora que ha utilitzat una
activitat cultural per a intervindre en un col·lectiu de risc.
En segon lloc, Noemí, estudiant de doctorat en Mèxic
ens ha explicat la Pedagogia Eròtica. Ens ha fet reflexionar sobre com fer de
l’espai de classe un lloc agradable front les inquietuds i la violència de la
vida quotidiana. Per a fer-ho, s’ha destacat la figura de Paulo Freire, uns
dels pedagogs més importants del segle XX i company del professor de Noemí, que
va ensenyar un nou camí per a la relació entre alumne i professor. Així mateix
entén l’educació com un acte polític i fa una crítica de l’educació bancària
(depòsits de coneixement de subjectes buits) defensant l’educació alliberadora.
Els processos educatius han de ser portadors
de somnis i utopies contraris a la imposició del capitalisme salvatge que avui
governa al món i consolida el poder de Tànatos. Pedagogia Eròtica com a
construcció del sentit de vida que de força a Eros i puga detenir Tànatos fet
poder. Aquesta proposta educativa lluny de ser neutra és directiva, reivindica
al mateix temps el paper d'una autoritat col·lectiva que es constitueix en un
aprendre a MANAR OBEINT i en una praxi que rescata la pràctica i la teoria en
els processos educatius.
No hay comentarios:
Publicar un comentario