Dia 22 d’Octubre de 2019
La classe de hui ha començat amb una nova
dinàmica, en la qual tota la classe es col·loca en cercle.
Una persona es situa
en mig i ha de senyalar a algú dels seus companys i companyes i dir “Bombón
Pibón”. Si la persona senyalada diu “pibón” a la vegada que la persona que es
trova en mig, continuen en el seu lloc. Si no és així, la persona que es troba
a la part de fora del cercle es canviaria amb la del mig. Després hem afegit
unes quants variants:
- Si la persona del mig diu “pibón” únicament, la persona senyalada no ha de dir res.
- Si la persona del mig diu “avión”, la persona a la què senyala ha de fer el soroll i moviment del motor d’un i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen les ales d’un.
- Si la persona del mig diu “Kebab”, la persona a la què senyala ha de girar sobre sí mateixa i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen el moviment que fan les persones que tallen la carn d’un kebab.
- Si la persona del mig diu “James Bond”, la persona a la què senyala ha de simular una pistola amb les mans i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen a dos persones sorpreses per l’acció.
Seguidament, continuàrem amb la dinàmica de
caminar per classe però amb una nova variant, les poesies. Teníem que caminar,
llegir les poesies que es trobaven al terra i escollir una. Quan cadascú la
tenia, continuàrem caminant i llegint-la ara en veu baixa. Al passar per damunt
d’un paper, es llegia en veu alta el fragment pel qual anàvem.
Posteriorment, ens posàrem en cercle per dur a
terme una nova dinàmica, 16 persones de peu i les altres 16 assegudes en
cadires. Les persones que estaven assegudes tanquen els ulls. Les que estan de
peu han de llegir les poesies a les persones assegudes, establint un punt de
contacte i intentant llegir-la a tots i totes.
Al finalitzar, es va dur a terme una mena de
reflexió sobre la classe i les activitats realitzades, en la qual molt de
nosaltres comentàrem les bones sensacions que es va transmetre l’última
activitat. En primer lloc, perquè no t’imagines que es sent fins que no et
toca. I en segon lloc, perquè en eixe moment, tant la persona que llig com la
que escolta senten una connexió, sorgeix un vincle gràcies a la poesia que crea
un ambient de benestar, ja no sols entre ambdues sinó entre tota la classe.
Per últim, vam parlar sobre els àmbits de
l’animació, que són els tres que podem observar en la següent imatge:
I es va concloure que, encara què els tres
són importants, és necessari que es tinguen en compte conjuntament per a dur a
terme una bona intervenció a través d’aquest tipus d’activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario