viernes, 25 de octubre de 2019


Dia 22 d’Octubre de 2019


La classe de hui ha començat amb una nova dinàmica, en la qual tota la classe es col·loca en cercle. 

Una persona es situa en mig i ha de senyalar a algú dels seus companys i companyes i dir “Bombón Pibón”. Si la persona senyalada diu “pibón” a la vegada que la persona que es trova en mig, continuen en el seu lloc. Si no és així, la persona que es troba a la part de fora del cercle es canviaria amb la del mig. Després hem afegit unes quants variants:

  • Si la persona del mig diu “pibón” únicament, la persona senyalada no ha de dir res.
  • Si la persona del mig diu “avión”, la persona a la què senyala ha de fer el soroll i moviment del motor d’un i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen les ales d’un.
  • Si la persona del mig diu “Kebab”, la persona a la què senyala ha de girar sobre sí mateixa i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen el moviment que fan les persones que tallen la carn d’un kebab.
  • Si la persona del mig diu “James Bond”, la persona a la què senyala ha de simular una pistola amb les mans i els companys o companyes que es troben al seu costat simulen a dos persones sorpreses per l’acció.



Seguidament, continuàrem amb la dinàmica de caminar per classe però amb una nova variant, les poesies. Teníem que caminar, llegir les poesies que es trobaven al terra i escollir una. Quan cadascú la tenia, continuàrem caminant i llegint-la ara en veu baixa. Al passar per damunt d’un paper, es llegia en veu alta el fragment pel qual anàvem.

Posteriorment, ens posàrem en cercle per dur a terme una nova dinàmica, 16 persones de peu i les altres 16 assegudes en cadires. Les persones que estaven assegudes tanquen els ulls. Les que estan de peu han de llegir les poesies a les persones assegudes, establint un punt de contacte i intentant llegir-la a tots i totes.

Al finalitzar, es va dur a terme una mena de reflexió sobre la classe i les activitats realitzades, en la qual molt de nosaltres comentàrem les bones sensacions que es va transmetre l’última activitat. En primer lloc, perquè no t’imagines que es sent fins que no et toca. I en segon lloc, perquè en eixe moment, tant la persona que llig com la que escolta senten una connexió, sorgeix un vincle gràcies a la poesia que crea un ambient de benestar, ja no sols entre ambdues sinó entre tota la classe.

Per últim, vam parlar sobre els àmbits de l’animació, que són els tres que podem observar en la següent imatge:

I es va concloure que, encara què els tres són importants, és necessari que es tinguen en compte conjuntament per a dur a terme una bona intervenció a través d’aquest tipus d’activitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario